22 Şubat 2011 Salı

İsveç; Malmö İkea'nın anavatanı

İsveç; Malmö İkea'nın anavatanı
Elbette Danimarka seyahatine gitmiş bendeniz, Avrupa metro ve tren işletmelerinin avantajlarından yararlanıp İkea'nın anavatanı İsveç; Malmö'ye de uğradım.
Havaalanından Copenhag'a iner inmez otelimi bulduktan sonra ilk yaptığım iş tren istasyonuna giderek Malmö'ye bilet almaktı. Ancak dikkatli olmanızı öneririm dilleri çok eğik diyebileceğim bir okunuşa sahip olduğundan Malmö diyince başka bir bilet verebiliyorlar. İsimler çok benzer ve bizlerin telafuzu kolay olmuyor. Evet biletimi aldıktan sonra heyecanlı bekleyişim başladı. Ve daha başlarken bitti o da nedir. Danimarka ve İsveç yalnızca bir köprü ile toplam 45 dakikalık bir yolculukla ayrılıyor. Yani yoğun trafikte taksin nişantaşı kadar bir süre. Ve evet İkea yolun üzerinde kayar gibi geride kalıyor. Kendimi çocuksu bir keyifte buluyorum, güçlü ve güzel bir marka ikea, üstelik daha ülkemize gelmeden biz Avrupa gezginlerinin çoktan kalbini fethetmiş bir markaydı. Her ne kadar mobilyalarının kalitesi çin mallarını aratmasada ilginç tasarımları ile bir "Home sweet home" konsepti. Evet sonunda trend istasyonuna geliyorum ve inince yine Danimarka'yı anımsatan bir manzara, heryerde bisiklet yolları ve bir klasik olarak herkes bisiklet sürüyor. Malmö hakkında ne yazık ki çok fazla şey anlatamayacağım çünkü öyle ufak bir şehir ki gezmem toplam 1 saati almadı bile. Dediğim gibi İstanbul'dan sonra heryer köy bizlere :) Ama bu köy çok duru ve güzel, açıkçası Danimarka'ya çok benzer olmasına rağmen ben İsveç'i daha Avrupalı, daha sade ve daha duru buldum.
Akşamında konser için meydanda hazırlıklar sürerken ben maceralarıma devam etmek adına Copenhag'a geri dönme yoluna girdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder